fredag 16 augusti 2013

Att börja med 5:2

För ett par månader sen när jag var hemma och var mammaledig. När min underbara Dex var pytteliten och bara ville ligga i mitt knä och gosa, då tillbringade vi många dagar nerbäddade i soffan. Under den perioden, tittade jag mycket på tv. Jag betade av svtplay alla avsnitt av vetenskapens värld. Jag fastnade otroligt mycket för ett speciellt avsnitt just om periodisk fasta.

Så i torsdags gjorde jag min första halvfasta. Jag var faktiskt lite rädd. Tanken på att behöva gå runt och vara hungrig skrämde mig. Jag har alltid ätit när jag varit hungrig förut, till och med när jag inte varit hungrig har jag ätit. Så jag var lite osäker på om jag skulle klara av det.

Första dagen med halvfasta gick jätte bra. Jag åt två portioner, havregrynsgröt med lite hallon till frukost och till middag åt jag en laxsallad. Självklart kände jag hunger under dagen men efter ett tag försvinner den. Jag tyckte det var jobbigast på förmiddagen, gick bara runt och tänkte på mat men sen efter jag hade ätit min middag runt 16-tiden var det mycket lättare. Då visste jag att det inte skulle bli nå mer mat den dagen och jag kunde slappna av på ett annat sätt.

Efter att bara ha halvfastat en gång tror jag att jag har blivit frälst. Jag känner att jag har hittat något som kommer förändra mitt liv. Något jag kommer kunna göra livet ut. Det här med periodisk fasta tror jag stenhårt på, märker redan vilken skillnad det gjort på bara en gång, tänk då om man fortsätter med det livet ut...! Oj oj, detta är ingen diet utan en livsstil, and im hooked...

2 kommentarer:

  1. Det låter lovande! Min första halvfasta blir imorgon. Köpte boken idag och efter att ha bläddrat lite i den började jag leta efter inspirerande bloggar och då hittade jag hit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt att du hittade hit. :) Stort lycka till med fastan imorgon, kommer gå fin, fint!

      Radera