tisdag 20 augusti 2013

Att visa resultat efter 1 vecka

Det var ju förra torsdagen jag började med min första fasta. Så det har ju inte riktigt gått en vecka än men nästan. Idag har jag fastdag men när jag ställde mig på vågen imorse, då visade den ett minus på 0,4 kg. Känns jätte kul, då det flyter på så otroligt enkelt med 5:2. Kan fortfarande äta massa gott, behöver inte utesluta allt för mycket från kosten och lyckas ändå gå ner i vikt? Ja ni hör ju själva hur fantastiskt det låter!

Bara efter att ha fastat en gång förra veckan, märker jag stor skillnad på mina matportioner. De har blivit mycket mindre och jag blir mycket snabbare mätt. Jag är inte längre "rädd" av känslan att känna mig hungrig vilket är jätte skönt. Nöjer mig numera med en liten skål fil, en skål fil räcker för att mätta hungern, jag behöver inte trycka i mig en gigantisk måltid för att känna mig nöjd.

Äntligen har jag hittat något som jag känner jag kommer kunna hålla. Äntligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar